Dbaj o siebie.

Senstra

Hit

poniedziałek, 1 sierpnia 2011

Ciasteczka owsiano-kokosowe


Jakiś czas temu kupiłem pyszne ciastka owsiane. Pomyślałem sobie czy uda mi się zrobić samemu takie specjały. Po przeczytaniu kilku przepisów skomponowałem swoją wersję. Takie ciasteczka mogą długo "leżakować" i świetnie pasują jako przegryzka w pracy czy w autobusie.

Składniki:
ok. 100 g mąki (ja dałem typ 650)
1 szklanka płatków owsianych
pół szklanki wiórków kokosowych
2 łyżki cukru pudru
100 g margaryny lub masła
1 łyżka płynnego miodu
1 płaska łyżeczka sody oczyszczonej
ew. łyżka kakao

Ja dodałem jeszcze trochę rodzynek, orzechów włoskich, pestek słonecznika oraz otręby pszenne.

Wszystkie sypkie składniki dodać do miski i dokładnie wymieszać.
Roztopić margarynę i dodać do niej miód.
Rozpuszczamy sodę w 2 łyżkach gorącej wody po czym dodajemy do roztopionej margaryny. Łączymy wszystkie składniki.
Formujemy małe placuszki i pieczemy w temp. 180 st. C. Czas pieczenia to ok. 10min.

Masa ciasteczkowa musi być dość ścisła. Jak dodacie kakao, to warto dosłodzić ciastka.

5 komentarze:

Beata pisze...

Bardzo lubię ciasteczka owsiane. Przepis zapisany ;)

kornik pisze...

Takie ciastka to kop zdrowej,pysznej energii!

Arvén pisze...

Uwielbiam owsiane ciastka - oprócz tego, że są pyszne to jeszcze zdrowe. I z kokosem...mm!

ewe.kott pisze...

uwielbiam wszelkie ciasteczka owsiane! nie jestem w stanie się od nich oderwać... do ostatniego okruszka. A potem piekę kolejne!

Panna Malwinna pisze...

Ja ostatnio piekłam owsiano-kokosowe. Wyszły Ci na prawdę apetycznie;)

Prześlij komentarz

Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | JCpenney Printable Coupons