Dbaj o siebie.

Senstra

Hit

wtorek, 4 listopada 2014

Babka szybka prosta z kakao



Jak kiedyś już pisałem- lubię szybkie i proste ciasta! Chodzi mi tez o dość oszczędne pieczenie, gdyż jestem niepokornym skąpcem :) Ostatnio naszła mnie ochota na babkę, bo i na święta też chcę zrobić!
Poszukałem i znalazłem ciekawy przepis oczywiście trochę go zmieniłem i tak oto powstała prosta i szybka babka!
Ja nie mam formy do w/w ciasta, więc zrobiłem je w keksówce!

Składniki:

4 jajka
20 dag margaryny lub masła
niecała szklana cukru
2 szklanki mąki
2 łyżeczki proszku do pieczenia
cukier wanilinowy
starta skorka z cytryny (tak na oko)
łyżka kakao

Przygotowanie:

Jajka wbijamy do miski i ucieramy/ubijamy z cukrem. Margarynę roztapiamy i ciepłą wlewamy do masy jajecznej- mieszamy. Dodajemy partiami mąkę, proszek do pieczenia oraz resztę składników  ciągle mieszając!


 Do keksówki wyłożonej papierem do pieczenia wlewamy część masy, drugą cześć 
mieszamy z kakao. 


Kiedy składniki się połączą wlewamy na wierzch jasnej masy! 
Pieczemy w piekarniku nagrzanym do tem. 180°C przez około 40 minut. 
Przestygnięte ciasto można polać polewą bądź posypać cukrem pudrem!
Można też do masy dodać rodzynki lub żurawinę!




0 komentarze:

Prześlij komentarz

Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | JCpenney Printable Coupons