Dbaj o siebie.

Senstra

Hit

poniedziałek, 16 grudnia 2013

Kulebiak z kapustą i grzybami Bardzo Prosty


Zawszę na  święta robię pierogi z kapustą i grzybami! Tym razem postanowiłem zrobić kulebiak z kapustą i grzybami. Tak nowość dla mnie ale dostałem informacje z pewnego źródła, że naprawdę super smakuje. Tym razem zrobiłem drożdżowy kulebiak, choć wersje są różne: z ciastem francuskim, itp.
Zdjęć nie mam bo coś mi aparat odmówił posłuszeństwa!

Składniki:

 
 na ciasto drożdżowe:
- pół kg mąki
- szklanka mleka
- 3 dag drożdży "mokrych"
- czubata łyżka masła lub margaryny
- 2 łyżki oleju
- 2 jajka
- płaska łyżka cukru
- łyżeczka soli

Farsz: 

 
- pół kg kiszonej kapusty
- 100g suszonych grzybów  (można też użyć trochę pieczarek)
-  2 cebula
- sól, pieprz, cukier oraz szczypta estragonu!

Przygotowanie:

Drożdże rozpuścić w ciepłym mleku. Mąkę wymieszać z pozostałymi składnikami, dodać mleko z drożdżami. Teraz trzeba wyrobić ciasto i zostawić do wyrośnięcia (ok.1h).

Grzyby namoczyć, najlepiej na całą noc. Na drugi dzień grzyby drobno posiekać. Kapustę odcisnąć, przesiekać. Wszystko wrzucany do garnka i gotujemy aż wszystkie składniki zmiękną. Można dodać liść laurowy oraz ziele angielskie. W tym czasie próbujemy ewentualnie dodajemy cukier lub miód.
Kiedy wszystko już będzie miękkie przekładamy na patelnię, gdzie uprzednio usmażyliśmy na rumiano cebulę. Kiedy wszystko ładnie się podsmaża/dusi doprawiamy pieprzem, estragonem i solą.

Kiedy farsz wystygnie jeszcze raz go musimy posiekać!

Kiedy ciasto nam już wyroście dzielimy je na dwie części. Rozwałkowujemy i nakładamy farsz- zwijamy jak makowiec. Tak przygotowane kulebiaki wkładamy do keksówek wyłożonych papierem do pieczenia.

Trzymamy w piekarniku ok 1 godziny w temperaturze ok.180 stopni. 




0 komentarze:

Prześlij komentarz

Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | JCpenney Printable Coupons