Dbaj o siebie.

Senstra

Hit

piątek, 11 października 2013

Domowa kiszona kapusta prosty przepis!


Zapewne mało kto teraz robi samodzielnie kiszoną kapustę! A szkoda! Może i jest z tym trochę pracy ale nic nie zastąpi tak przygotowanej kiszonki! Ja robię ją już od kilku lat. Mam mały "gliniak" do którego mieści się tylko jedna kapuściana głowa!  Jako, ze w dobie kryzysu nie stać mnie na tłuczek mam mały patent. Kupuję piwo butelkowe, wypijam i pustą, wyparzoną butelką ubijam kapustę!

Składniki:

- Duża główka kapusty (trzeba sprawdzać czy nie jest "przeleżała")
- sól, tylko taka prawdziwa kamienna
- marchew starta na grubych oczkach
- trochę kminku

Wykonanie:

Garnek wyparzyć.

Kapustę poszatkować nożem (ja mam taką fajową tarkę do warzyw).Marchew zetrzeć na grubych oczkach.


Wszystkie warzywa wymieszać w misce nie zapominając o dodaniu kminku (kilka ziaren) oraz soli kamiennej. Co do samej soli to na główkę kapusty polecam 3-4 kopiaste łyżki. Dobrze wymieszane warzywa zostawiamy na kilkanascie minut. Niech kapustka puści sok.
Po tym czasie partiami wkładamy kapustę do garnka i ubijamy tłuczkiem/butelką! Robimy tak do momentu aż wydzieli się sok. Wtedy bierzemy następną partię kapusty. Robimy tak aż zapełni się nam cały garnek.


Naczynie z kapustą przez 2-3 dni zostawiam w kuchni w temperaturze pokojowej.  Kiedy na powierzchni pojawi się piana, to znak, ze zaczyna się fermentacja! Wtedy najlepiej kapustę przełożyć do dużej miski i zostawić na kilka godzin- niech "poodycha". Ukiszoną przechowujemy w chłodnym miejscu!


Zwracajcie uwagę aby kapusta podczas kwaszenie i też w trakcie przechowywania była przykryta sokiem. Inaczej Wam zgnije lub pojawi się pleśń! Jak np. biorę mały spodek i przyciskam kiszonkę  wypełnionym wodą słoiczkiem!


Mam nadzieję, że skorzystacie z przepisu!



0 komentarze:

Prześlij komentarz

Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | JCpenney Printable Coupons