Dbaj o siebie.

Senstra

Hit

wtorek, 15 października 2013

Dżem ze śliwek z kakao- Domowa nutella ze śliwek


W odmętach internetu znalazłem oto taki przepis! Jakoś na początku miałem pewne obiekcje lecz postanowiłem zrobić ten oryginalny dżem!
No i wyszedł super!
Polecam też Tobie przygotowanie takiego smakołyku! Co prawda może i zajmuje to trochę czasu ale końcowy efekt jest warty tego wysiłku! Co do ilości cukru, to wszystko zależy od śliwek i upodobań!


Składniki:
  • 3kg wypestkowanych  śliwek węgierek
  • 500g cukru (ja dałem mniej)
  • pół łyżeczki cynamonu
  • 4-5 łyżek gorzkiego kakao
  • cukier wanilinowy
Przygotowanie:

Wypestkowane śliwki gotujemy na małym ogniu  w garnku o grubym dnie.Jak gotowałem po ok. godzinie przez 3 dni. Pod koniec ostatniego gotowania dodajemy cukier (wanilinowy też) , cynamon  i trzymamy na ogniu jeszcze ok 30min.  Od czasu do czasu mieszamy! Kiedy wszystko ładnie się połączy i zgęstnieje  wrzucamy kakao. Wymieszać, podgotować 5 minut i przekładać do słoików!
Pasteryzujemy ok 15-20 minut!




0 komentarze:

Prześlij komentarz

Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | JCpenney Printable Coupons